Want quality AG?
Find out how to help by clicking the image above!
Connections

   

EtsyYouTube

Instagram YouTube

My writing/fandom blog!
I Ship These Characters!
Button Swap!

Take my button, and let me know you did! Please make sure your buttons are no more than 150 px wide, and I will post them here. Copy this code to your website or blog:













Maryellen~ Photoshoot & Review

As you all should know by now, I got MARYELLEN!!! I really didn’t think I’d make enough money to get her in such a short time, but I’m so glad and thankful I did! She is absolutely beautiful and oh! Her hair!! I think she has one of my favorite doll wigs! It’s BEAUTIFUL! πŸ˜€

Now, let’s get on to the photoshoot and review! :)

image

Maryellen is a beautiful girl with lovely hazel eyes and strawberry blonde hair. I’d have to say, though, that I am not so impressed with her bangs. Both Maryellen and Grace have that weird section of hair that flops over. You can move that piece up and out of the way, though, which is probably what I’ll do from now on :)

image

Here are her pretty eyes. They are a green hazel. The colors I see in her eyes are green and brown. It looks like Maryellen and Clara (MAG/TM #21) share the same eye color. You can click on the picture and zoom in to see the color perfectly :)

image

Her outfit is ADORABLE and great quality!

image

I love the colors of the dress so much! It looks really beach-y and sorta candy shop-ish to me πŸ˜€ The stripes are white, coral, red, and mint :)

image

image

I really like the bits of ribbon and two bows and the sweetheart neckline, SO cute! πŸ˜€

image

Her knit shrug is probably my favorite piece of this outfit! It’s adorable!! It is very soft and easy to get on and off. The “M” is embroidered on :) Oh, and there’s no need to worry about the velcro from the dress snagging the shrug either. The dress velcros quite nicely in the back :)

image

She comes with her hair styled in a high ponytail. Her curls are so pretty and I love the color of her hair!! πŸ˜€ Oh, and something that is SO weird is that her tag said “Care for your doll with straight hair”…. I’m like – That is wavy/curly! Not straight at all! πŸ˜›

image

The ribbon bow is attached to a hair scrunchie.

image

Here’s the back of the shrug so you can see the lovely details. I love the design! :)

image

Her shoes are some of my favorite AG shoes, I think! They velcro on nicely :)

image

Well, I think that wraps up the review! Now get ready for just pictures! πŸ˜€

image

image

Oh, right! Here’s a closeup of her hair color. The colors in her hair are blonde, red, and what seems to be orange-ish to me…? I could be wrong, though πŸ˜‰

image

image

I LOVE the sun ray shining down on this one! πŸ˜€

image

image

image

image

image

image

image

image

And that ends this photoshoot! Be sure to let me know which picture you liked best! :)

What do you think of Maryellen? Do you plan on getting her someday?

I’ll post the pictures I took at the debut either later today or tomorrow :)

~Jaclynn~

54 Responses to Maryellen~ Photoshoot & Review

  • Great review and lovely pictures! I’m probably going to get her (I’ve got about $100 in the bank so I’m almost there), but I’ll wait until the Doll Diaries giveaway is over before I order her, just in case I win πŸ˜‰
    ~Loren

    • Oh, but I’d have to rename her, since MJ’s full name is Mary-Jane and that’s just too close to Maryellen.
      ~Loren

      • Oooh, I see. What do you think you would name her?
        I had wanted to have her nickname be Ellie, but then I remembered that I have a Cinderella toddler doll that I named Ellie that’s in my “family”, so that’s not gonna work. And I don’t want to call her Mary or Ella, so I guess everyone will use her first name πŸ˜›
        ~Jaclynn~

    • Thank you so much! :) That’s great! And, yeah, I would wait until the giveaway ended, too πŸ˜‰
      ~Jaclynn~

  • Ahhh – she’s SOOOOOOOOO BEAUTIFUL!! I love Maryellen so much and all of her collection, since I am a huge 50’s fan. However, I probably won’t get Maryellen herself since she look so much like my Ruth (MAG/TM #33).

    ~Lydia~ <3

    • I KNOW!! And when I took her hair down yesterday I just fell so much more in love with her LOL! πŸ˜€
      Me, too! Her collection is great! Except.. I’m not that fond of her pajamas or the ice skating outfit πŸ˜‰ Yeah, I can understand that. Maryellen actually looks a lot like Clara (#21), but I feel like they’re different enough :)
      ~Jaclynn~

  • She’s pretty, but i am not going to get her. I am going to get the truly me that has red curly hair. I like her a little better in my opinion and she doesn’t have the werid bangs, and her hair is a little redder.

  • Congrats! LOL. She is so photogenic, right? I LOVE MARYELLEN. Our Maryellen’s are pretty much twins, LOL.

    Her hair once I brushed it and recurled it, it really should say wavy. I mean it’s not Caroline curly but it isn’t straight! It’s like Samantha and #49 I guess.

    My favorite picture is her looking at the pool. TOO CUTE!

    In the book (I fell asleep reading it last night :P) her nickname is Ellie.

    • Thanks! And to you, too! LOLOLOL! Yeah, they are! XD

      Yeah, I think it should say wavy, too! And, yeah, I think it’s similar to Samantha’s. I’ve decided not to brush her hair, just because I want her natural look to stay, so I’m just using my fingers to comb through it :)

      Thank you! I really liked how the pool pictures came out πŸ˜€

      I saw that and it made me want her nickname to be Ellie even more, but I just can’t *cries* LOL! I’m really liking the book so far! How about you?
      ~Jaclynn~

      • They’re twinsies! πŸ˜€

        I brush her hair and then finger curl it because after learning to take care of Caroline’s hair, I’m not nervous about hair anymore. Maryellen’s still looks really natural and like she’s brand new.

        You’re welcome, they’re so cute!

        LOL, my Maryellen will definitely be called Ellie, it’s so cute! The book is really good so far! What’s your Maryellen going to be called?

        • And she is brand new. πŸ˜›

        • They are! LOL! πŸ˜€

          I had thought of doing that, too, but for me, Caroline’s hair made me more nervous of doll hair, since I ruined hers. *Sigh* Sometimes I wish she had the beautiful curls that she came with still…

          It is very cute! And yeah, it is! I haven’t read anymore yet, but maybe I will today! :) I think she will probably just be called Maryellen :)
          ~Jaclynn~

  • She’s very pretty. I agree about her cowlick – it’s odd. Maybe it will flatten out over time.

    My favorite photo is the one of her shadowed and overlooking the pool.

    I don’t think I’ll add her to my collection, but I do like a lot of her outfits. They may find their way to our wardrobe.

    • Yeah, maybe! I was playing around with it today and I think I got it styled just a little bit better :)

      Thank you! πŸ˜€

      Yeah, she has some great outfits! :)
      ~Jaclynn~

  • And…
    Congratulations on the new addition to your family!

  • I’m so glad you could get Maryellen! She is beautiful. πŸ˜€

    ~Lizzy

  • I saw your last post and was trying to place her!

    Maddie

  • Aww. She’s sooooo adorable!!!Me and her have the same eye color!!! <3!!!
    Did you get any other of her outfits?

    • Isn’t she?! I just adore her! πŸ˜€
      No, I only had enough money to buy Maryellen, so hopefully I’ll get an outfit or two of hers for Christmas! :)
      ~Jaclynn~

  • P.S. I love the pic’s of her near the pool.

  • I really want Maryellen. I love the last picture, the light is best :-)

  • She’s very pretty! I love her meet dress. The colors are bright and colorful; they’re so nice. :) Did you buy anything else while you were at the AGP?
    ~Christian Homeschooler

  • Oooh! Congratulations! The seventh picture is my favorite, it makes me want to buy Mary Ellen just for the dress.

  • Wow! Congrats! Maryellen is stunning! I love her hair! Her outfit is super cute too :)
    ~AGcmg

  • Hey, Jaclyn! I finally thought to check your blog! πŸ˜› I love the pictures you took of Maryellen (The last one is my favorite) *sigh* every time I see her I fall in love with her even more! But I don’t think I’ll be able to get her anytime soon since I’m hopefully getting Lea Clark. I read the first chapter of Maryellen’s book on the way home from the store and I think it’s really good. Oh, and I am LOVING having Skylar’s ears pierced! Have you seen Amelia’s Maryellen video?

  • Oh, whoops, Jaclynn, not Jaclyn, stupid typo. And I want to enter the Doll Diaries giveaway first anyway.

  • Oh, right, sorry! I totally get it, I wasn’t allowed to go on YouTube until like 3 months ago and I don’t go on it much either, I just want everyone to see Amelia’s videos!

    • It’s fine, I understand wanting people to see stuff your friend has made :)
      ~Jaclynn~

      • It’s totally fine, different parents have different rules! We’ve always had the rule no internet when a parent isn’t home, so my parents always see everything I go on anyway, but Rebekah’s parents don’t have that rule. She wasn’t allowed to watch YouTube until, as she said, a few months ago…and we have friends who aren’t really allowed to use the internet at all!

        I don’t watch any YouTube besides AGTube though, and mostly the DIY videos. I asked my dad about getting one and he was just like ‘Yeah sure’ whereas Rebekah’s parent’s would be ‘We’ll have to talk about it’ and never get back to her.

        On that note, my mom is about to go shopping so I have to get off. πŸ˜›

  • I would definitely like to get Maryellen sometime! I’m planning on entering DollDiaries’ contest, so hopefully I’ll win her!!:D Right now I’m trying to have enough money by the end of the year to get a really good camera and Grace! I will probably rename Grace, Julia. I was planning on Leah, but the next GOTY will have that name.
    After Grace I would like to get the TM that you named Clara-SHE IS SO STINKIN ADORABLE!!!! A while back when I saw your profile picture for Clara, I completly fell for her!:D I would name her Cozi or Christen. πŸ˜‰
    Then I would want to get Maryellen! I don’t know if I would rename her or not-we’ll see…;) And of course I still have four dolls on my list after that! And Lea Clark might make five! Lol!:D
    Beautiful pictures, Jaclynn, as always!

    • Oh, yeah! There are like 3 ways I know of to win Maryellen right now. It’s crazy and cool! πŸ˜€ Oh, how exciting!! If I would just stop wanting other things for like a year, I could think more seriously about buying a good camera LOL! But AG just HAS to keep coming out with new dolls… XD
      LOLOL! Awe! Yeah, she is such a cutie!! Those are cute names, too! :)
      LOL! Don’t worry, I have more dolls on my list – 19! I know, I’m insane LOL! πŸ˜€ XD
      Thank you so much! :)
      ~Jaclynn~

    • Yup, everyone’s giving away Maryellen! Which type of camera are you trying to get? A DSLR? I really want one but I just have a really spiffy point-and-shoot right now…I want a Canon EOS Rebel.

      I have like 13 dolls on my list (all historical), sooo yeah I’m totally gonna get all of them, LOL. Unless I find a bunch at Goodwill, I’m not going to go much higher in doll count. Maybe.

  • Are you going to do a post where Mary-Ellen meets your dolls?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

My Etsy Shop
Subscribe

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 135 other subscribers